SPOLEČNOST SAME PŘEDSTAVUJE PRAKTICKOU UKÁZKU modelu Frutteto CVT ActiveSteer, prvního speciálního traktoru vybaveného technologií řízení všech kol.
Díky svým dlouhodobým a rozsáhlým investicím do výzkumu a vývoje má nyní skupina SDF možnost představit SAME Frutteto CVT ActiveSteer v praktické ukázce. Jedná se o první speciální traktor vybavený technologií 4WS, která přináší řízení všech kol a mění zažité stereotypy nejen v sadech, ale i ve vinicích a kopcovitých terénech. Umožňuje tak další pokrok v oblasti bezpečnosti a produktivity.
Jakožto první společnost, která v roce 1952 začala sériově vyrábět zemědělský traktor s pohonem všech kol SAME DT 25 a v roce 1965 doplněný o centrální hnací hřídel, představuje nyní značka SAME úplně novou technologii v sektoru speciálních traktorů. Doposud byl koncept řízení všech kol omezený pouze na teleskopické manipulátory a ve výjimečných případech i na zemědělské traktory. V současnosti však SAME nabízí svůj první traktor s touto technologií navržený pro zvýšení výkonnosti a bezpečnosti v úzkých prostorech, jakými jsou vinice a sady, kde se od speciálního traktoru vyžaduje maximální obratnost. Kromě toho umožňuje zachování stejné stopy a rozvoru kol, jako je tomu u tradičních verzí s pevnou zadní nápravou, čímž potvrzuje vysokou potřebu kompaktnosti těchto strojů.
Stejně, jako zlepšení manévrovatelnosti, poskytuje systém řízení všech kol vyšší bezpečnost než kloubové traktory nebo systémy náprav, které jsou kvůli dosažení většího úhlu natočení kol umístěny mnohem více vpředu, než je obvyklé. Navíc tento systém nevyžaduje delší rozvor a ani nezhoršuje těžiště stroje. Díky nové zadní nápravě mohou zadní kola dosáhnout úhlu natočení až +- 20 ° a jejich pozice je řízena elektronickou řídící jednotkou se třemi volitelnými jízdními režimy. Řidič si tak může vybrat některý z následujících módů:
- pohyb zadních kol v závislosti na předních kolech, což výrazně zmenšuje poloměr otáčení, ale bez jakéhokoliv nepříznivého ovlivnění stability stroje;
- „krabí chod“ užitečný například při orbě po vrstevnici, ale také při použití s paletizačními vidlemi nebo čelním nakladačem ve stísněných prostorech;
- režim zpoždění, se kterým je řízení proporcionální s předními koly, pouze s větší prodlevou. Tato funkce je velmi užitečná při jízdě s taženými stroji, které díky ní už nikdy nebudou zmenšovat poloměr otáčení.
K těmto třem automatickým režimům může být navíc úhel zadních kol nastaven manuálně a také uzamčen pro minimalizaci prokluzu při jízdě po vrstevnici nebo uzamčen v centrální poloze pro jízdu po silnici.